4 zaručené tipy, ktoré vám uľahčia nosenie ťažkej batožiny

15.09.2019

4 zaručené tipy, ktoré vám uľahčia nosenie ťažkej batožiny

Čím väčšia a ťažšia je batožina, tým väčšie riziko zranenia hrozí.

Zdvíhanie a prenášanie objemnej batožiny môže zaťažiť vaše kosti, svaly a kĺby. Pripravili sme si pre vás niekoľko tipov, vďaka ktorým hravo zvládnete prepravu ťažkej batožiny. Vy si tak budete môcť cestovanie uľahčiť a nebáť sa, že výlet či dovolenka sa bude niesť v znamení bolesti či zbytočných zdravotných problémov.

Siahnite po ľahkej batožine

Prvý tip ako si uľahčiť nosenie batožiny je ten, že si vybereriete cestovný kufor alebo cestovnú tašku, ktorá je sama o seba ľahšej váhy. To znamená, že ak ich naplníte svojimi osobnými vecami či oblečením, ktoré majú spolu istú váhu, tak stále bude výsledná váha batožiny vyhovujúca. Veľkým pomocníkom sú určite aj kolieska a rukoväť, vďaka ktorým sa vám bude s batožinou nielen ľahšie manipulovať, ale rovnako tak sa vám nebude zdať príliš ťažká.

Dvíhajte batožinu správne

Ak musíte zdvíhať ťažkú ​​batožinu, urobte tak ohýbaním kolien, nie pásom. Potom zaťažte svaly na nohách a nie na chrbte. Batožinu nadvihnite blízko tela, správne uchopte rukoväť a potom sa narovnajte, aby ste ju umiestnili na požadované miesto. Pri vkladaní batožiny priamo do batožinového priestoru ju najskôr zdvihnite na hornú časť sedadla, potom pevne položte ruky na ľavú a pravú stranu kufra a následne ju zdvihnite. Ak má batožina kolesá, pred zasunutím do priehradky sa uistite, že sú kolesá vložené ako prvé.

Pri zdvíhaní ťažkej batožiny neotáčajte svoje telo

Otáčanie tela pri zdvíhaní ťažkej batožiny môže mať za následok zničujúce napätie na hornej a dolnej časti chrbta, čo môže spôsobiť nepríjemné bolesti. Oveľa lepšie je nasmerovať prsty na nohách v smere, do ktorého sa chcete otočiť, a potom otočiť celé telo týmto smerom.

Batoh nenoste len cez jedno rameno

V prípade, že cestujete s batohom, tak nezabúdajte na to, že nosenie ťažkého batohu cez jedno rameno neumožňuje rovnomerné rozloženie hmotnosti vaku, vedie teda k zbytočnému namáhaniu svalov a stresu chrbta.

Veríme, že sme vám našimi tipmi pomohli a najbližšie si už aj vy nosenie ťažkej batožiny uľahčíte čo najviac. 

Rubriky blogu

NzA0OD